Nose work

Förkunskaper: Inga förkunskaper krävs för Nose Work nybörjare.

Nose Work – Nybörjare:

Kursen har två huvudsakliga fokuspunkter:

– Vi lär hunden vad nose work går ut på, och lär dem att älska uppgiften.

– Vi tittar på de grundläggande färdigheter föraren behöver ha för att skapa bästa möjliga förutsättningar för hunden.

Utöver detta pratar vi om på vilket sätt våra hundar gynnas av att få träna nose work samt hur det går till på tävling.

Instruktör: Anna Jönsson, certifierad av Svenska Nosework klubben samt  auktoriserad tävlingsdomare

Antal deltagare: Max 6 ekipage

Nose Work – Fortsättning:

– Vi vidareutvecklar hundens sökkompetens, förarens teoretiska kunskap om nose work som sport.

– Vi tittar på inlärning och vidareutveckling av alla de fyra tävlingsmomenten, samt förbereder inför att kunna genomföra ett doftprov.

Antal deltagare: Max 6 ekipage

Nosework- mot tävling klass 1:

– Vi går igenom hur en tävling går till, vad som bedöms och vad som krävs för att lyckas.

– Vi tränar helhet för att öva inför tävling, men vi fortsätter också på att finslipa detaljer.

Antal deltagare: Max 5 ekipage